Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje finansowe i edukacja finansowa. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Tytuł:
Kompetencje finansowe i edukacja finansowa. Ujęcie teoretyczne i praktyczne
Financial competence and financial education. Theory and practice
Autorzy:
Świecka, Beata
Współwytwórcy:
Uniwersytet Szczeciński
Data publikacji:
2018-04-12
Wydawca:
Rzecznik Finansowy, Fundacja Edukacji Ubezpieczeniowej
Słowa kluczowe:
filary edukacji
edukacja finansowa
edukacja pozaformalna
edukacja formalna
kompetencje finansowe
nieformalne uczenie się
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18963641
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/15227  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niezbędnym warunkiem współczesnego rozwoju społeczno-gospodarczego jest ciągły rozwój oraz dostosowywanie umiejętności do dynamicznie zmieniającego się rynku finansowego. Celem artykułu jest operacjonalizacja pojęciowa zagadnień związanych z kompetencjami finansowymi i edukacją finansową oraz ujęcie empiryczne z wykorzystaniem badań i działań praktycznych. W artykule dokonano systematyzacji wiedzy z zakresu kompetencji finansowych, zaproponowano definicję edukacji finansowej, jej celu oraz klasyfikacji. Dzięki wykorzystaniu analizy SWOT zostały również zaprezentowane słabe i mocne strony oraz szanse i zagrożenia edukacji finansowej z podziałem na edukację formalną i pozaformalną oraz nieformalne uczenie się.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies