Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implementing the concept of network organization in the process of gaining competitive advantage by hotel businesess

Tytuł:
Implementing the concept of network organization in the process of gaining competitive advantage by hotel businesess
Implementacja koncepcji organizacji sieciowej w procesie zdobywania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa hotelarskie
Autorzy:
Sztorc, Małgorzata
Współwytwórcy:
Politechnika Świętokrzyska, Wydział Zarządzania i Modelowania Komputerowego, Katedra Zarządzania i Marketingu
Data publikacji:
2017-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Słowa kluczowe:
organizacja sieciowa
hotelarstwo
strategia
przewaga konkurencyjna
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18993192
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/16204  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesne otoczenie społeczno-gospodarcze, w którym funkcjonują przedsiębiorstwa hotelarskie charakteryzuje się coraz większym natężeniem działań konkurencyjnych. W konsekwencji tego procesu nie każda organizacja potrafi sprostać współczesnym wyznaniom otoczenia będącym rezultatem funkcjonowania w zmiennym otoczeniu. Wobec tego część z nich poszukuje nowych rozwiązań służących podnoszeniu konkurencyjności i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej. Jednym ze sposobów jej osiągnięcia jest tworzenie powiązań i związków z innymi przedsiębiorstwami. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie na możliwość implementacji podejścia sieciowego w sektorze usług hotelarskich z wykorzystaniem analizy empirycznej oraz rekomendacji sposobu organizacji procesu strategicznego zarządzania hotelem. W artykule przedstawiono wyniki krytycznej analizy literatury z perspektywy rozpoznania i zastosowania potencjalnych koncepcji powiązań sieciowych. Na podstawie przeprowadzonej analizy literatury oraz badań prowadzonych metodą ankietową określono sposoby zdobywania przewagi konkurencyjnej, a także opracowano rekomendacje dla procesu zarządzania strategicznego hoteli funkcjonujących w sieci.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies