Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przestrzenne uwarunkowania konkurencyjności potencjalnej przedsiębiorstw w Polsce

Tytuł:
Przestrzenne uwarunkowania konkurencyjności potencjalnej przedsiębiorstw w Polsce
Spatial Conditions of Potential Competitiveness of Enterprises in Poland
Autorzy:
Komor, Agnieszka
Współwytwórcy:
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Data publikacji:
2018-12
Wydawca:
Katedra Zarządzania i Marketingu, Wydział Agrobioinżynierii, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Słowa kluczowe:
competitiveness of enterprises
lokalizacja przedsiębiorstw
konkurencyjność przedsiębiorstw
diament M.E. Portera
diamond of M.E. Porter
location of enterprises
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788395302909
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/16420  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the face of increasingly difficult competition on the market it became necessary to look for new conditions for the competitiveness of enterprises. Therefore, the location and conditions related to the external environment of enterprises are attracting more and more attention. This paper identifies and examines the general location of enterprises treated as an external determinant of business entities competitiveness. The aim of the study was to identify spatial factors affecting the potential competitiveness of enterprises in Poland. Striving for implementation of research objective, an attempt was made to link the location theory with two concepts of potential competitiveness research, i.e. with the M.E Porter’s diamond concept as well as the concept of competitiveness potential components of M. J. Stankiewicz. As a result of the conducted analyzes there were presented spatial determinants of the enterprises competitiveness in Poland in the context of M.E. Porter’s diamond. They can be used by enterprises to assess the impact of anticipated changes in the environment in potential locations on the future competitiveness of business entities.

Wobec coraz trudniejszego konkurowania na rynku konieczne stało się poszukiwanie nowych uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstw. Stąd też obecnie coraz większą uwagę badaczy przyciąga lokalizacja oraz uwarunkowania związane z otoczeniem zewnętrznym przedsiębiorstw. W niniejszej pracy przedmiotem analizy była lokalizacja ogólna przedsiębiorstw traktowana jako zewnętrzne uwarunkowanie konkurencyjności podmiotów gospodarczych. Celem opracowania była identyfikacja czynników przestrzennych wpływających na konkurencyjność potencjalną przedsiębiorstw w Polsce. Dążąc do realizacji celu badawczego dokonano próby powiązania teorii lokalizacji z dwiema koncepcjami badania konkurencyjności potencjalnej, tj. z koncepcją diamentu M.E. Portera oraz koncepcją składników potencjału konkurencyjności M. J. Stankiewicza. W wyniku przeprowadzonych analiz zaprezentowano przestrzenne uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce w kontekście diamentu M.E. Portera. Mogą one służyć przedsiębiorstwom do oceny wpływu przewidywanych zmian otoczenia zachodzących w potencjalnych lokalizacjach na przyszłą konkurencyjność podmiotów gospodarczych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies