Tytuł pozycji:
Opinie pracowników socjalnych na temat działań komunikacyjnych w instytucjach pomocowych – perspektywa kształtowania kompetencji komunikacyjnych
Artykuł podejmuje problematykę działań komunikacyjnych, inicjowanych w instytucjach pomocy i integracji społecznej w kontekście kształcenia kompetencji komunikacyjnych i medialnych pracowników socjalnych. Zaprezentowane zostały aktualne opinie pracowników na temat działań komunikacyjnych w publicznych instytucjach pomocowych na podstawie ogólnopolskiego badania;
ich wyniki potwierdzają tezę o deficycie systematycznych i konstruktywnych działań
PR oraz niskich ocenach ich efektywności. W tym kontekście zarysowana została
problematyka zmian w systemie kształcenia pracowników socjalnych. Wskazano na
istotną rolę modułów i kursów związanych z komunikacją społeczną, kształtowaniem
kompetencji komunikacyjnych i medialnych, a także na istotne i dalekosiężne
konsekwencje ich deficytu, który może przekładać się na niską ocenę efektywności
działań pomocowych.