Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Kodeks” social media dla Kościoła katolickiego w Polsce

Tytuł:
„Kodeks” social media dla Kościoła katolickiego w Polsce
The “Code” of social media for the Catholic Church in Poland
Autorzy:
Chmielewski, Mirosław
Kusiak, Rafał
Durma, Izabela
Współwytwórcy:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Katedra Współczesnych Form Przekazu Wiary, Wydział Teologii, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Słowa kluczowe:
kodeks
Kościół katolicki
media społecznościowe
prawo
Język:
polski
ISBN, ISSN:
1733 ‑ 0297
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/16622  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest głosem w dyskusji nad jakością obecności Kościoła w mediach społecznościowych. Jego celem jest wykazanie potrzeby przygotowania odpowiedniego dokumentu (wskazań, norm, dyrektyw), odnoszącego się do aktywnej, twórczej i odpowiedzialnej obecności Kościoła katolickiego w Polsce w mediach społecznościowych. W pierwszej części została syntetycznie i aspektowo przedstawiona nauka Magisterium Kościoła katolickiego o mediach społecznościowych, z której jednoznacznie wynika, iż obecność Kościoła w tej przestrzeni wirtualnego świata jest konieczna i daje nowe szanse dla realizacji misji Kościoła. Przywołano także pozytywne, jak i rodzące problemy, przykłady obecności członków Kościoła na nowym areopagu świata. Druga część jest prezentacją i analizą wybranych dokumentów, regulujących aktywność członków Kościoła w mediach społecznościowych w wybranych diecezjach katolickich USA i RFN. Z przeprowadzonych analiz zostały wyprowadzone wnioski, odnoszące się do źródeł, natury, autorów, adresatów i wybranych zagadnień zawartych w analizowanych dokumentach. W ostatniej części wskazano na cechy dokumentu i obszary tematyczne, które powinny się w nim znaleźć. Autorzy artykułu są zdania, iż powinien on posiadać charakter wskazujący kierunki aktywnej i twórczej obecności Kościoła w mediach społecznościowych, nie wykluczając także w określonych obszarach jego normatywnego charakteru.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies