Tytuł pozycji:
„Kodeks” social media dla Kościoła katolickiego w Polsce
Artykuł jest głosem w dyskusji nad jakością obecności Kościoła w mediach społecznościowych. Jego celem jest wykazanie potrzeby przygotowania odpowiedniego dokumentu (wskazań, norm, dyrektyw), odnoszącego się do aktywnej, twórczej i odpowiedzialnej obecności Kościoła katolickiego w Polsce w mediach społecznościowych. W pierwszej części została syntetycznie i aspektowo przedstawiona nauka Magisterium Kościoła katolickiego o mediach społecznościowych, z której jednoznacznie wynika, iż obecność Kościoła w tej przestrzeni wirtualnego świata jest konieczna i daje nowe szanse dla realizacji misji Kościoła. Przywołano także pozytywne, jak i rodzące problemy, przykłady obecności członków Kościoła na nowym areopagu świata. Druga część jest prezentacją i analizą wybranych dokumentów, regulujących aktywność członków Kościoła w mediach społecznościowych w wybranych diecezjach katolickich USA i RFN. Z przeprowadzonych analiz zostały wyprowadzone wnioski, odnoszące się do źródeł, natury, autorów, adresatów i wybranych zagadnień zawartych w analizowanych dokumentach. W ostatniej części wskazano na cechy dokumentu i obszary tematyczne, które powinny się w nim znaleźć. Autorzy artykułu są zdania, iż powinien on posiadać charakter wskazujący kierunki aktywnej i twórczej obecności Kościoła w mediach społecznościowych, nie wykluczając także w określonych obszarach jego normatywnego charakteru.