Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inventory of social influence in close relationships.

Tytuł:
Inventory of social influence in close relationships.
Kwestionariusz Wpływu Społecznego w bliskich związkach.
Autorzy:
Sijko, Kamil
Doroszewicz, Krystyna
Współwytwórcy:
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Wydawnictwo SWPS
Słowa kluczowe:
taktyki wpływu
Kwestionariusz Wpływu Społecznego (KWS)
stosunki interpersonalne
bliskie związki
wpływ społeczny
Język:
polski
ISBN, ISSN:
16441796
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://depot.ceon.pl/handle/123456789/1883  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the development of the inventory for measuring social influence in close relationships. The original instrument was based on an analysis of techniques used in the American studies (Falbo i Peplau, 1980; Buss, Gomes, Higgins and Lauterbach,1987, Buss, 1992). The pilot study was designed to collect information from women and men of different age what they do when they want to change the partner’s behavior. The final version inventory consists of 81 items and 5-point rating scales. The factory analysis showed 16 factors (social influence tactics). Internal consistency (Cronbach’s alfa = 0.93) is satisfactory.

Artykuł prezentuje kolejne etapy konstrukcji kwestionariusza do pomiaru wywierania wpływu w bliskich związkach. Opracowanie oryginalnego polskiego narzędzia bazuje na analizie wcześniejszych technik stosowanych w badaniach amerykanskich (np.Falbo i Peplau 1980, Buss, Gomes, Higgins i Lauterbach 1987; Buss 1992). Pula stwierdzeń zamieszczonych w kwestionariuszu pochodzi z wypowiedzi kobiet i mężczyzn w różnym wieku uzyskanych w badaniach pilotażowych.Ostatecznie opracowane narzędzie składa się z 81 pozycji i pięciostopniowych skal, które tworzą, jak wykazała analiza czynnikowa 16 czynników (taktyk wpływu społecznego). Wykazano także,że kwestionariusz jest rzetelny (alfa Cronbacha = 0.93).

Anna Sałgut

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies