Tytuł pozycji:
Education Through the Use of Film in the Context of Exploring Disability – Problem Sketch
Niniejszy artykuł przybliża tematykę edukacji poprzez wykorzystanie filmu w kontekście
poznawania tematyki niepełnosprawności. Tekst stanowi szkic problematyki. Poruszanie
zagadnienia niepełnosprawności w filmach wydaje się być istotne ze względu na specyfikę trudnego
tematu dysfunkcji chorobowych i jego oswajanie w kontekście edukacyjnym, a także ze względu na
ogromny zasięg filmów. W artykule poświęcono uwagę zagadnieniu niepełnosprawności, przybliżono
również edukacyjny wymiar filmu. Podano przykłady filmów, w których poruszona została tematyka
niepełnosprawności w odniesieniu do jej typów. Wskazano najczęściej spotykane wizerunki
osób niepełnosprawnych w filmie. Zaprezentowano raport z badań odnoszących się do wdrażania
Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, analizujący, jak badane osoby niepełnosprawne ruchowo
postrzegają swoją obecność w mediach i filmach.