Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polski stres, fińska wolność

Tytuł:
Polski stres, fińska wolność
Autorzy:
Lipiec, Stanisław
Współwytwórcy:
Pedagogical University of Cracow
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu
Słowa kluczowe:
education
education in Finland
Finnish educational system
school
Finland
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788394008062
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/20837  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
For long time we have asked why Polish school is worse than plenty of the Western world school systems. Teaching programs, schooling organisation, pedagogues preparation or cultural cornerstones of tutoring and teaching are emphasised. Very often everybody contends that Finnish school system is one of the best in the world. The author of this article tries to proof that differences are not so big. The greatest factor distinguishes Polish from Scandinavian approach to students is the lack of school stress. We observe an absence of both the daily and organisational stress of students and teachers. Researches were made in Finnish school during the author’s job at schools in Northern Finland. Researches were led from September 2013 until June 2014 on the probe of 450 students and 51 teachers. Investigations were made by the quality methods like observation, participant observation, depth interview and structured interview. The author describes also the individual approach of teachers to students, which do not make condemning deviation from the normality. In the thesis effects of Finnish kind of students treat by teachers were showed. On the ground that observations are described the increase of creativity, learning speed and effectivity in student’s problems troubleshooting. The writer tries to explain worse results of Polish students in compere to Finnish pupils in the context of school stress in comparison in these two countries.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies