Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected aspects of European city break travel

Tytuł:
Selected aspects of European city break travel
Wybrane aspekty europejskich podróży city break
Autorzy:
Dłużewska, Anna
Iwanicki, Grzegorz
Współwytwórcy:
Zakład Edukacji Geograficznej i Turystycznej, Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Geograficzne
Słowa kluczowe:
tour operators
city break
touroperatorzy
turystyka miejska
biura turystyczne
urban tourism
travel agencies
Język:
polski
ISBN, ISSN:
00459453
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/21630  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Europejskie podróże city break, tj. krótkotrwałe, najczęściej weekendowe wyjazdy do miast, zyskały popularność w latach 90. ubiegłego wieku w skutek rozwoju tanich linii lotniczych. Kolejnym impulsem wpływającym zarówno na rozwój tej gałęzi turystyki jak i na rynek linii budżetowych było rozszerzenie Unii Europejskiej o kraje Europy Środkowej i Wschodniej. Obecnie podróże city break są na tyle popularne, że znacznie przyczyniają się do zjawiska overtourismu w wielu miastach. Biura podróży prześcigają się z kolei w tworzeniu ofert dostosowanych do potrzeb najbardziej wymagających turystów, co powoduje, że oferty z nazwą city break mają niewiele wspólnego z taką formą podróży. W niniejszym artykule zaprezentowane zostały obecne trendy w turystyce city break na podstawie analizy ofert wybranych podmiotów i touroperatorów.

European city break travels, i.e. short-term, mostly weekend trips to cities, gained popularity in the 90s of t he last century as a result of the development of low-cost airlines. Another impulse affecting both the development of this branch of tourism and the market of budget lines was the expansion of the European Union to the countries of Central and Eastern Europe. Currently, city break travels are so popular that they significantly contribute to overtourism in many cities. Tour operators are in turn competing in creating offers tailored to the needs of the most demanding tourists, which means that the offers with the name of city break have little to do with this f orm of travel. This article presents current trends in city break tourism based on the analysis of offers of selected entities and tour operators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies