Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Catholic Influencer as a Challenge for Spiritual Leadership in the Age of Social Media

Tytuł:
The Catholic Influencer as a Challenge for Spiritual Leadership in the Age of Social Media
Autorzy:
Sosnowska, Joanna
Wójciszyn-Wasil, Aneta
Wyrostkiewicz, Michał
Współwytwórcy:
John Paul II Catholic University of Lublin, Institute of Journalism and Management, Poland
John Paul II Catholic University of Lublin, Institute of Theology, Poland
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Seminar for the Interdisciplinary Research of Religions and Ideologies); SACRI (the Academic Society for the Research of Religions and Ideologies
Słowa kluczowe:
media
catholic influencer
spiritual direction
influencing
spiritual counselling
spiritual leadership
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
15830039
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/21701  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is a part of the project funded by the Ministry of Education and Science, Republic of Poland, “Regional Initiative of Excellence” in 2019-2022, 028/RID/2018/1

Currently, the Internet is a space where many people and institutions carry out various activities. This situation was exacerbated by the COVID-19 pandemic. Due to the pandemic, a large proportion of educational, cultural and religious activities took place through the Internet. This network is also a space for people to meet and exchange views and experiences. The Internet, with its huge media possibilities, is a natural environment for influencers, including Catholic influencers, who appear to be leaders and spiritual advisers in the contemporary mediatized world. The characteristics of Catholic influencing and answering the question of whether this is a challenge for traditional spiritual counselling direction and are important goals in this text. The article refers to broadly understood counseling, but focuses on religious counseling and spiritual guidance realized through social media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies