Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teologia edukacji w świetle myśli ks. prof. Zbigniewa Marka

Tytuł:
Teologia edukacji w świetle myśli ks. prof. Zbigniewa Marka
Theology of education in light of the writing of Professor Zbigniew Marek SJ
Autorzy:
Lisica, Jarosław
Cichosz, Wojciech
Współwytwórcy:
Wyższa Szkoła Komunikacji Społecznej w Gdyni
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Słowa kluczowe:
edukacja
wychowanie
pedagogy
religion
education
formation
upbringing
theology of education
teologia edukacji
religia
pedagogika
Zbigniew Marek
formacja
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788376143354
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/21797  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Publikacja dofinansowana ze środków przeznaczonych na działalność statutową Wydziału Pedagogicznego Akademii Ignatianum w Krakowie

Zjawisko teologii edukacji można zaliczyć do nowych pojęć w obszarze współczesnej nauki o wychowaniu. Istotne znaczenie dla zrozumienia podjętego zagadnienia mają wybrane myśli ks. prof. Zbigniewa Marka, który w swej pracy naukowo-badawczej zajmuje się przede wszystkim związkami edukacji i religii. Artykuł został podzielony na trzy części: 1) charakterystyka pojęć; 2) związki edukacji z religią; 3) wymiary edukacji religijnej. Całość analiz prowadzi do zasadniczego wniosku: teologia edukacji opiera się na genealogii i antropologii divina, przez co przyczynia się do podejmowania przez człowieka ustawicznego procesu samorozwoju, do stania się nowym stworzeniem w Chrystusie

The phenomenon of theology of education may be considered to be a new term in modern education science. Selected writing of prof. Zbigniew Marek is crucial for understanding this term. His research and scientific work mainly focuses on the relationship between education and religion. The article is divided into three parts: 1) characterization of terms; 2) relationships between education and religion; 3) dimensions of religious education. All the analyses lead to the fundamental conclusion that theology of education is based on genealogy and anthropology of divina, thus contributing to man constantly undertaking the process of self-development, to become a new being in Christ

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies