Tytuł pozycji:
Social-emotional Difficulties in Preschool Children Caused by the COVID-19 Pandemic
W artykule przedstawiono analizę teoretyczno-empiryczną problematyki
występowania u dzieci w wieku przedszkolnym trudności społecznoemocjonalnych,
które zostały wywołane lub pogłębione wskutek pandemii
COVID-19. W aspekcie teoretycznym, w ujęciu psychologicznym i pedagogicznym,
zwrócono uwagę na problemy powstałe wskutek pandemii, omówiono
specyfikę realizacji procesu edukacyjnego w formie edukacji zdalnej
oraz konsekwencje tego typu edukacji w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
Analiza empiryczna skupia się wokół trudności społecznych
i emocjonalnych, które zaobserwowano u dzieci w wieku przedszkolnym po
powrocie do edukacji w trybie stacjonarnym.
The article presents a theoretical and empirical analysis of the problem of
the occurrence of difficulties socio-emotional preschool children who have
been induced or exacerbated by the COVID-19 pandemic. In the theoretical
aspect, from a psychological and pedagogical perspective, attention was paid
to the problems that arose as a result of the pandemic, the specifics of the
implementation of the educational process in the form of remote education
were discussed and the consequences of this type of education in the development
of preschool children. Empirical analysis focuses on social and
emotional difficulties, which was observed in preschool children after returning
to in-person education.