Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doświadczenie kryzysowej edukacji zdalnej w opiniach nauczycieli uczniów zdolnych

Tytuł:
Doświadczenie kryzysowej edukacji zdalnej w opiniach nauczycieli uczniów zdolnych
Autorzy:
Jabłońska, Karolina
Łukasiewicz-Wieleba, Joanna
Współwytwórcy:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Data publikacji:
2022-11
Wydawca:
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Słowa kluczowe:
kryzysowa edukacja zdalna
nauczyciele
edukacja zdolnych
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788366879850
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/23587  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przybliżenie doświadczeń nauczycieli uczniów zdolnych związanych z kryzysową edukacją zdalną wymuszoną przez pandemię COVID-19. Badania sondażowe objęły nauczycieli uczących w warszawskich szkołach realizujących program WARS i SAWA, który jest dedykowany wspieraniu uczniów zdolnych. Badania pokazały, że na skutek nagłego wprowadzenia edukacji zdalnej, realizacja systemowej pracy z uczniami zdolnymi była bardzo trudna zarówno ze względu na problemy techniczne po stronie nauczycieli i uczniów, chaos i dowolność realizacji zajęć (w tym zajęć dodatkowych), niską motywację uczniów, zmianę jakości relacji społecznych. Pomimo to, część nauczycieli dostrzegała nowe możliwości w dydaktyce, które wykorzystali zarówno w pracy z klasami szkolnymi, jak i w kontaktach z uczniami zdolnymi, co pozwoliło na wypracowanie wielu dobrych praktyk oraz postulatów skierowanych do organów prowadzących.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies