Tytuł pozycji:
Doświadczenie kryzysowej edukacji zdalnej w opiniach nauczycieli uczniów zdolnych
Celem artykułu jest przybliżenie doświadczeń nauczycieli uczniów
zdolnych związanych z kryzysową edukacją zdalną wymuszoną przez pandemię
COVID-19. Badania sondażowe objęły nauczycieli uczących w warszawskich
szkołach realizujących program WARS i SAWA, który jest dedykowany wspieraniu
uczniów zdolnych.
Badania pokazały, że na skutek nagłego wprowadzenia edukacji zdalnej, realizacja
systemowej pracy z uczniami zdolnymi była bardzo trudna zarówno ze
względu na problemy techniczne po stronie nauczycieli i uczniów, chaos i dowolność
realizacji zajęć (w tym zajęć dodatkowych), niską motywację uczniów, zmianę
jakości relacji społecznych. Pomimo to, część nauczycieli dostrzegała nowe możliwości
w dydaktyce, które wykorzystali zarówno w pracy z klasami szkolnymi,
jak i w kontaktach z uczniami zdolnymi, co pozwoliło na wypracowanie wielu
dobrych praktyk oraz postulatów skierowanych do organów prowadzących.