Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Specyfika edukacji zdalnej oraz warunki rozwoju uzdolnień dzieci w czasie izolacji społecznej spowodowanej pandemią COVID-19 w świetle badań sondażowych rodziców uczniów zdolnych

Tytuł:
Specyfika edukacji zdalnej oraz warunki rozwoju uzdolnień dzieci w czasie izolacji społecznej spowodowanej pandemią COVID-19 w świetle badań sondażowych rodziców uczniów zdolnych
Autorzy:
Wiśniewska, Justyna
Trzcińska-Król, Maria
Współwytwórcy:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Data publikacji:
2022-11
Wydawca:
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Słowa kluczowe:
COVID-19
rozwój zdolności
edukacja zdalna
uczeń zdolny
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788366879867
9788366879850
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/23588  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pandemia wymusiła w Polsce (podobnie jak w wielu innych krajach) zamknięcie szkół i przejście na edukację zdalną. To, co do tej pory było wyborem, jedną z możliwych, dodatkowych form edukacji stało się obligatoryjne. Nauczyciele, uczniowie, a także rodzice musieli zmierzyć się z nowym wyzwaniem jakim jest edukacja w czasie izolacji społecznej spowodowanej pandemią COVID- 19. Sytuacja, w jakiej się znaleźliśmy, wciąż wzbudza wiele kontrowersji i emocji, jedni postrzegają ją jako zagrożenie, inni jako szansę. W prezentowanym artykule autorki postanowiły bliżej przyjrzeć się sytuacji dzieci zdolnych w czasie edukacji zdalnej. Celem badania było poznanie specyfiki edukacji zdalnej uczniów w percepcji rodziców uczniów zdolnych. Przedmiotem badania uczyniono m.in.: formy pracy wykorzystywane przez nauczycieli, problemy uczniów w trakcie edukacji zdalnej, zalety takiej formy edukacji oraz możliwości rozwoju zdolności w czasie izolacji społecznej spowodowanej pandemią COVID-19. W badaniach sformułowano główny problem badawczy: jak badani rodzice uczniów zdolnych oceniają edukację zdalną? Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego oraz przygotowano elektroniczny kwestionariusz ankiety z wykorzystaniem Google Forms, który umożliwił zbieranie odpowiedzi od respondentów. W badaniu przedstawiono opinię 1477 rodziców uczniów zdolnych z klas 4–8. Rodzice wypowiedzieli się o 741 dziewczynkach oraz 736 chłopcach. Wyniki wskazują, że uczniowie posiadali dobre warunki lokalowe i techniczne do pracy zdalnej. Rodzice, oceniając elementy wspólne zarówno dla nauki zdalnej, jak i tradycyjnej, wskazywali, że wszystkie poddane ocenie elementy edukacji są intensywniejsze przy edukacji stacjonarnej. Prawie 70% w ocenie rodziców zmagało się ze zmęczeniem wynikającym z ciągłej pracy przy komputerze, spadkiem motywacji do nauki, czy trudnościami ze skupieniem uwagi na lekcji. 57% rodziców uczniów zdolnych w edukacji zdalnej dostrzega pewne zalety tej formy kształcenia. W trakcie izolacji społecznej 34% uczniów w tym okresie nie uczęszczało na żadne zajęcia pozwalające na rozwijanie ich zdolności i pasji, z kolei 26% uczniów realizowała je we własnym zakresie w warunkach domowych, na boisku, przy współpracy rodziców i rodzeństwa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies