Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

System kształcenia nauczycieli jako bariera zmian w edukacji: analiza wypowiedzi nauczycieli

Tytuł:
System kształcenia nauczycieli jako bariera zmian w edukacji: analiza wypowiedzi nauczycieli
Autorzy:
Atroszko, Bartosz
Współwytwórcy:
Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Słowa kluczowe:
bariery zmiany
zmiana edukacyjna
edukacja nauczycieli
kształcenie nauczycieli
Język:
polski
ISBN, ISSN:
15058808
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/23623  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to present the results of a study on the meanings given by teachers to barriers to change in education. The participants of the qualitative interviews were 15 secondary school teachers. The article focuses on the barriers to change related to the teacher education system. As research participants believe, this problem consists of (1) lack of appropriate selection for the profession, (2) excessively theoretical education detached from school practice, as a consequence of which (3) teachers lack competencies and are unprepared for work in the profession, (4) they cannot cooperate with other teachers and are lonely at school, and (5) society lacks confidence in their work.

Celem artykułu jest przedstawienie wyników badania dotyczącego znaczeń nadawanych przez nauczycieli barierom zmiany w edukacji. Uczestnikami wywiadów jakościowych było 15 nauczycieli szkół ponadpodstawowych. W artykule skupiono się wyłącznie na barierach zmiany związanych z systemem kształcenia nauczycieli. W przekonaniu rozmówców na problem ten składają się: (1) brak odpowiedniej selekcji do zawodu, (2) kształcenie zbyt teoretyczne i oderwane od praktyki życia szkolnego, w konsekwencji czego (3) nauczyciele mają braki w kompetencjach i są nieprzygotowani do pracy w zawodzie, (4) nie potrafią współpracować z innymi nauczycielami i są samotni w szkole, zaś (5) w społeczeństwie brakuje zaufania do wykonywanej przez nich pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies