Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zewnętrzne bariery zmian w edukacji: analiza wypowiedzi nauczycieli szkół ponadpodstawowych

Tytuł:
Zewnętrzne bariery zmian w edukacji: analiza wypowiedzi nauczycieli szkół ponadpodstawowych
Autorzy:
Atroszko, Bartosz
Współwytwórcy:
Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne; Uniwersytet Dolnośląski DSW
Słowa kluczowe:
nauczyciele
educational change
barriers to change
teachers
zmiana edukacyjna
bariery zmiany
Język:
polski
ISBN, ISSN:
24503452
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/23903  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to present the results of an empirical study in which interviews were conducted with secondary school teachers about barriers to changes in education beyond the teacher’s control. Based on the participants’ statements, four main categories of external barriers to change were identified. These are: (1) legal and bureaucratic conditions within which the school must operate, (2) the method of introducing changes in education, (3) problems with school leadership and (4) pressure exerted on teachers and limiting their autonomy.

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badania empirycznego, w ramach którego przeprowadzono wywiady z nauczycielami szkół ponadpodstawowych na temat barier zmian w edukacji niezależnych od nauczyciela. Na podstawie wypowiedzi uczestników wyłonione zostały cztery główne kategorie zewnętrznych barier zmian. Są nimi: (1) uwarunkowania prawno-biurokratyczne w ramach których szkoła musi działać, (2) sposób wprowadzania zmian w oświacie, (3) problemy z przywództwem w szkole oraz (4) presja wywierana na nauczycieli oraz ograniczanie ich autonomii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies