Tytuł pozycji:
Pomiar relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem
Pomimo obserwowanego obecnie w praktyce dużego zainteresowania lojalnością klientów, można zauważyć znaczną lukę w zakresie badań nad procesem budowy bliskich relacji z klientem. W przeciwieństwie do relacji zachodzących na rynku instytucjonalnym w środowisku badaczy marketingowych sporo kontrowersji budzi wciąż problematyka relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem jako indywidualną jednostką (Business to Consumer). W artykule zdefiniowano pojęcie relacji B2B i zaprezentowano kluczowe miary/wymiary badawcze relacji B2C, takie jak: Siła relacji, Czas trwania relacji, Intensywność relacji, Satysfakcja klienta, Porównawczy poziom odniesienia, Orientacja sprzedawcy na klienta, Wiedza profesjonalna sprzedawcy, Zaangażowanie klienta. Wskazano również na zależności zachodzące między tymi wymiarami relacji.
Maciej Mitrega