Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cooperation and Competitiveness of a Tourism Area

Tytuł:
Cooperation and Competitiveness of a Tourism Area
Autorzy:
Gryszel, Piotr
Współwytwórcy:
College of Economy, Tourism and Social Sciences in Kielce, Poland
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Prešovska univerzita v Prešove
Słowa kluczowe:
competitiveness of tourism regions
cooperation
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788055502571
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3199  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Piotr Gryszel

The current tourism market is a highly competitive market. To effectively compete in this market with other tourist areas it is necessary to focus on developing appropriate methods for efficient management of tourist reception areas. It appears that the management in tourism destinations and tourist regions should be based on the public - private partnership model and on cooperation of businessmen in creating a regional tourism product. Only such cooperation can lead to gaining the effect of synergy in the tourist market. The synergy effect, however, will increase the competitiveness of destinations on the tourist market. The aim of this paper is an indication of the benefits of tourism subjects cooperation as an act contributing to the improvement of the competitiveness of the tourist reception area.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies