Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej

Tytuł:
Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej
Autorzy:
Pyżalski, Jacek
Plichta, Piotr
Data publikacji:
2013-12
Wydawca:
Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi
Słowa kluczowe:
pedagogika medialna
technologie informacyjno-komunikacyjne
media
Internet
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788391950197
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3236  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Piotr Plichta

Wydanie książki zostało sfinansowane przez Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi

Spis treści: Nowe media – zagrożenia i szanse dla profilaktyki zachowań dysfunkcjonalnych, Wiesław Poleszak Cyfrowych tubylców trzeba uczyć inaczej. Dlaczego i jak – wprowadzenie, Lechosław Hojnacki Internet w pomocy psychologicznej i promocji zdrowia psychicznego w świetle objawów psychopatologicznych, Bassam Aouil Manipulacja i perswazja w programach telewizyjnych a zachowania dzieci, Stanisław Juszczyk Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną wobec korzystania z Internetu – próba zarysowania nowego obszaru badawczego i wstępne wyniki badań, Piotr Plichta Bullying i cyberbullying a pochodzenie i płeć wśród uczniów angielskiej szkoły, Peter K. Smith, Fran Thompson, Saba Bhatti Bullying tradycyjny a cyberbullying. Przejawy agresji elektronicznej wśród uczestników czatu internetowego, Radosław Mysior Wewnętrzny imperatyw pisania. Społeczne znaczenie i funkcje blogów, Magdalena Szpunar Fora internetowe jako przykład pozytywnego wykorzystania nowoczesnych technologii komunikacyjnych w rozwoju zainteresowań, Marcin Michałowski Dlaczego nauczyciele powinni zaprzyjaźnić się z nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi? Kamila Knol-Michałowska Miejsce technologii informatycznej w dydaktyce muzyki, Piotr Soszyński Projekty dziennikarsko-filmowe w interdyscyplinarnym modelu nauczania z wykorzystaniem telewizji internetowej KMTI@TV, Anna Ucińska, Natalia Warszawska

Ze wstępu: O ile wykorzystywanie nowych mediów w dydaktyce czy, szerzej, w uczeniu się i nauczaniu jest już stosunkowo szeroko podejmowane w literaturze pedagogicznej, o tyle ich wychowawcze aspekty wydają się jeszcze nie mieć należnego im miejsca. Tak więc jednym z ważnych celów publikacji jest pomoc praktykom z obszaru edukacji w lepszym rozumieniu fenomenu uczestnictwa dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów wraz z towarzyszącymi temu zjawisku szansami i zagrożeniami. Innymi słowy, nasze podejście polega na postrzeganiu nowych mediów nie tylko jako instrumentów edukacyjnych bądź narzędzi realizowania negatywnych zachowań, jak np. cyberbullying (agresja elektroniczna), ale również jako środowisko socjalizacyjne i wychowawcze.Zaproszeni do publikacji autorzy nie ograniczają się tylko do przedstawienia pozytywnych i negatywnych aspektów uczestnictwa młodych ludzi w świecie mediów (przede wszystkim tzw. nowych mediów), ale również proponują konkretne rozwiązania dotyczące zarówno dydaktyki, jak i wychowania. Wśród autorów są zarówno uznani badacze międzynarodowi i krajowi, jak i młodzi naukowcy oraz praktycy reprezentujący różne ośrodki akademickie i pozaakademickie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies