Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja międzykulturowa Wietnamczyków w Polsce z uwzględnieniem dzieci z rodzin polsko-wietnamskich

Tytuł:
Edukacja międzykulturowa Wietnamczyków w Polsce z uwzględnieniem dzieci z rodzin polsko-wietnamskich
Autorzy:
Zieliński, Paweł
Współwytwórcy:
Instytut Pedagogiki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Wydawnictwo im. S. Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Słowa kluczowe:
Wietnam
edukacja Wietnamczyków
postawy wychowawcze rodziców
dzieci z rodzin polsko-wietnamskich
studenci wietnamscy
migranci wietnamscy
edukacja międzykulturowa
konfucjanizm
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788374551861
1734185X
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3920  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Vietnamese multicultural education in Poland with the regard of children from Polish-Vietnamese families The article represents the problems of the development of historical and cultural Vietnam with the regard of the relationships with Poland, also explains understanding of the multicultural education in Polish pedagogy and presents investigations relating Vietnamese multicultural education in Poland. The special attention was dedicated the education children from Polish- Vietnamese families. The attention was also turned on the examples of thinking and workings characteristic for Vietnamese. The results of conducted investigations show on the incomplete realization of foundations multicultural education at the Polish school.

Paweł Zieliński

W artykule skupiono się na problemach: państwowości Wietnamu i migracji wietnamskiej na świecie i w Polsce, dylematach edukacji międzykulturowej, realizacji programów edukacji międzykulturowej w Unii Europejskiej i Polsce, edukacji międzykulturowej dorosłych Wietnamczyków, ich dzieci oraz dzieci z rodzin polsko-wietnamskich. Z badań wynika, że szkoła polska wciąż nie spełnia wielu zadań edukacji międzykulturowej, również w zakresie komunikacji międzykulturowej, a postawy lękowe wobec „obcego” wciąż mają miejsce. Izolacjonizm migrantów wietnamskich zwłaszcza z drugiej fali migracji jest wciąż problemem nierozwiązanym, a rozwiązanie powinno mieć wymiar nie tylko prawno-polityczne, ale też tolerancyjny i sprawiedliwy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies