Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Consequences of value-based management for developing the organisational agility potential of a family business

Tytuł:
Consequences of value-based management for developing the organisational agility potential of a family business
Autorzy:
Lewandowska, Adrianna
Sajdak, Maja
Współwytwórcy:
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Data publikacji:
2013-05-01
Wydawca:
Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk
Słowa kluczowe:
firmy rodzinne
firma rodzinna
value management
family business
agility
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788362916702
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/4871  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Changing environment makes enterpreneurs think differently, work closer with all stakeholders and respond quickly to customer needs, including those which are family-run. These are often focused on building their value in the long term and forget about increasing flexibility. Question how to combine the traditional style of management which is faithful to tradition and family values with a very clear challenge of maintaining business agility becomes one of the most important questions of every manager and business owner. Adding existing specific0 interrelationship between the business and the founding family, makes the management process in a family business very emotional and even more difficult. This process is most clearly evident where the values of the owner, founder and family merge. The founder’s values, which interweave with the values of the family system he / she belongs to, determine the choice of corporate mission and strategy, as well as the way in which company employees communicate with all external stakeholders (customers, contractors, suppliers and other business partners). It is the owners who create the organisational culture of their businesses based on their own, more or less conscious, value systems.

Adrianna Lewandowska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies