Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola marketingu sportowego w kreowaniu wizerunku sportowca poprzez media

Tytuł:
Rola marketingu sportowego w kreowaniu wizerunku sportowca poprzez media
The role of sports marketing in creating the image of a sportsperson by the media
Autorzy:
Ulfik, Agnieszka
Berger, Bernadetta
Halemba, Piotr
Współwytwórcy:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach
Słowa kluczowe:
public relations
sponsoring
media
marketing sportowy
manipulacja
sport
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788360841754
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6168  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mass-media to grupa, która dociera do najszerszej rzeszy społeczeństwa kibiców, wykorzystując różnorodne formy marketingu sportowego. Zaczynając od marketingu partnerskiego przez public relations, aż do sponsoringu można zauważyć ciągłe zmiany prowadzące do rozwoju i unowocześnienia tych form marketingu. Zdaniem grupy badawczej, na której zostały przeprowadzone badania – media manipulują opinią publiczną, choć społeczeństwo jest coraz bardziej odporne na takie działania. Wykorzystując swoją silną pozycję, media w odpowiedni sposób kreują w naszej świadomości obraz pewnego wydarzenia, bądź zjawiska sportowego. Ich działania są bardzo często związane z nagłaśnianiem lub przeciwnie - przemilczaniem pewnych wydarzeń. Powoduje to, że społeczeństwo ciągle słyszy na przykład o problemie astmy wśród biegaczek narciarskich, jednocześnie nie wiedząc, że polscy sportowcy jak na przykład Robert Korzeniowski również na nią chorowali. Dlatego można powiedzieć, że nasza wiedza i świadomość pewnych wydarzeń w dużej mierze zależy od tego, czy media je „rozdmuchają” w swoim przekazie, czy pominą. Przedstawiona praca ukazuje, jak wielką rolę w sporcie odgrywają media. To dzięki nim możemy na żywo śledzić wielkie wydarzenia sportowe, poznawać sylwetki sportowych bohaterów oraz w jakiś sposób odbierać emocje związane z zawodami. Puentując, bez mediów wielki światowy sport by nie istniał. Dlatego zarówno media, jak i ich narzędzia marketingowe są niezbędne do tworzenia sportu wyzwalającego emocje zwycięstwa i porażki oraz uczucia rywalizacji, a jednocześnie tworzenia wielkiej sportowej rodziny. S_owa kluczowe: Sport, media, marketing sportowy, sponsoring, public relations,

Agnieszka Ulfik

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies