Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Subjectivity of the Child in the Educational Process - Janusz Korczaks Idea of the Pedagogy in the Contemporary Pedagogical Practice

Tytuł:
Subjectivity of the Child in the Educational Process - Janusz Korczaks Idea of the Pedagogy in the Contemporary Pedagogical Practice
Podmiotowość dziecka w procesie edukacji - idea pedagogiki Janusza Korczaka we współczesnej praktyce pedagogicznej
Autorzy:
Skibska, Joanna
Współwytwórcy:
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza "Humanitas"
Słowa kluczowe:
positive diagnosis
individuality
subjectivity
Janusz Korczak's idea of pedagogy
educational humanism
pozytywna diagnoza
humanizm edukacyjny
podmiotowość
idea pedagogiki Janusza Korczaka
indywidualność
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788361991984
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6712  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mirosław Skibski

Tekst jest analizą najważniejszych idei w dorobku Janusza Korczaka, odnoszących się do organizacji procesu wychowania i edukacji dziecka. W wielu aspektach pozostawiona spuścizna koresponduje z problematyką współczesnej praktyki pedagogicznej, w centrum której znajduje się podmiotowe traktowanie dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualności oraz dostosowywania szeroko pojętej przestrzeni edukacyjno-wychowawczej do potrzeb i możliwości każdej jednostki. Pomaga w zrozumieniu, że we współczesnej szkole różnice indywidualne i różnorodność to norma, która powinna wyznaczać procedury postępowania pedagogicznego opartego na szacunku i autonomii dziecka.

The text constitutes the analysis of the most significant ideas demonstrated and characterized in the work of Janusz Korczak. It refers to the organization of the process of raising and educating a child. It is noticeable that in many aspects the left legacy corresponds with the issues of the contemporary pedagogical practice in centre of which there is the subjectivity of treating the child. It particularly takes into account the individuality of the unit and adapting widely comprehended educational space to needs and the capabilities of every individual. It allows us to understand that individual differences and the diversity in the contemporary school is a norm which should determine pedagogical procedures based on the respect and the autonomy of child.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies