Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Franchising as a Modern Business Model for Small and Medium-sized Trade Enterprises in Poland

Tytuł:
Franchising as a Modern Business Model for Small and Medium-sized Trade Enterprises in Poland
Franczyza jako nowoczesny model biznesowy małych i średnich przedsiębiorstw handlowych w Polsce
Autorzy:
Firlej, Krzysztof
Rydz, Agnieszka
Współwytwórcy:
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Univerzita Hradec Kralove
Słowa kluczowe:
franchise
sieci handlowe
franczyza
small and medium-sized stores
retail chains
małe i średnie sklepy
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788074352515
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6850  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Please visit: http://krzysztoffirlej.pl/

The paper presents the structure of trade in Poland, shaped in the last two decades as a result of the expansion of strong capital traders. Currently, an important place in the economic space is occupied by both large-space outlets, mainly hypermarkets, supermarkets, discount shops as well as small shops owned by local entrepreneurs. In the empirical part, based on the results of the survey conducted in institutions belonging to the Carrefour Express and Leviathan, the author presents the benefits and limitations resulting from franchise systems and their influence on the development of small and medium-sized traders.

W artykule zaprezentowano strukturę handlu w Polsce ukształtowaną na przestrzeni ostatnich dwóch dekad w wyniku ekspansji silnych kapitałowo przedsiębiorstw handlowych. Obecnie ważne miejsce w przestrzeni gospodarczej zajmują, zarówno wielkopowierzchniowe placówki handlowe, głównie hipermarkety, supermarkety oraz sklepy dyskontowe, jak i małe sklepy należące do krajowych przedsiębiorców. W części empirycznej, na podstawie wyników badania ankietowego przeprowadzanego w placówkach należących do sieci Carrefour Express oraz Lewiatan przedstawiono korzyści i ograniczenia wynikające z systemów franczyzowych oraz ich wpływ na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw handlowych.

Krzysztof Firlej

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies