Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Socio-Cultural Periodicals on Long Term

Tytuł:
Socio-Cultural Periodicals on Long Term
Czasopisma społeczno-kulturalne w perspektywie długiego trwania
Autorzy:
Sarna, Paweł
Współwytwórcy:
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove
Słowa kluczowe:
socio-cultural periodicals
Europa Środkowa
pisma niszowe
czasopisma literackie
czasopismo „Brulion”
journalism
drugi obieg prasy
literary magazines
rok 1989
Polish magazines
mass media
polskie czasopisma społeczno-kulturalne
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788055510514
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6957  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Paweł Sarna

Autor przedstawił sytuację współczesnych polskich czasopism społeczno-kulturalnych.Są one uznawane przez badaczy prasy za szczególnie wartościowe, elitarne, z drugiej strony nie poświęca się im zbyt wiele uwagi ze względu na niskie nakłady, niewielki udział w ogólnym rynku prasowym. Co ważne, historia tych czasopism pozwala lepiej zrozumieć zmiany, które dokonały się nie tylko w Polsce, ale też innych krajach Europy Środkowej w okresie transformacji społeczno-ustrojowej po roku 1989. Wiele czasopism istniejących przed tą symboliczną datą upadło, natomiast na rynku prasowym pojawiły się liczne nowe tytuły. Jednakże, jak pokazuje bilans lat 90., najbardziej żywotne i znaczące okazały się nie nowe tytuły, lecz te, które istniały przed 1989 rokiem.One właśnie mają największe szanse w walce o czytelników, a także najłatwiej uzyskać im wparcie mecenatu państwa.

The author presented the situation of Polish contemporary socio-cultural periodicals. They are considered by researchers to be particularly valuable press, elite, on the other hand does not give them too much attention due to the low costs, low market share in the general press. More importantly, the history of the magazine to better understand the changes that have taken place not only in Poland but also other Central European countries in transition, the socio-political system after 1989. Many magazines existed before this symbolic date fell, and in the newspaper market there are a number of new titles. However, as shown in the balance of the 90s, the most vital were not new titles, but the ones that existed before 1989. They just have the best chance in the competition for readers, as well as the easiest way to get the specific support of state patronage.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies