Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice

Tytuł:
Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice
Autorzy:
Łażewska, Dorota
Współwytwórcy:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Słowa kluczowe:
dekonstrukcja
wartość prawdy
ironia
autorytet
progresywna koncepcja wychowania
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788379961306
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6959  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dorota Łażewska

Wartość prawdy w czasach współczesnych została przewartościowana pod wpływem przyjmowanych powszechnie wartości utylitarnych. Preferowaną wartością szkoły XXI wieku jest zatem „rezygnacja z prawdy”. Naczelną zasadą jest teza, iż epoka pewników już przeminęła. Odrzucanie wartości prawdy dokonuje się zaś przy pomocy dekonstrukcyjnego sposobu myślenia. Ta derridiańska strategia myślowa jest obecna w progresywnej koncepcji wychowania do wartości. Jej założeniem jest teza, iż współczesny nauczyciel nie powinien wskazywać uczniom na to co jest dobre, a co złe, lecz pozostawiać ich w sytuacji niepewności, bez jednoznacznej oceny określonych zjawisk. Destabilizacja zaś jest celem derridiańskiej dekonstrukcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies