Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bandwagon effect siłą sondażokracji. Po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym?

Tytuł:
Bandwagon effect siłą sondażokracji. Po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym?
Autorzy:
Gackowski, Tomasz
Współwytwórcy:
Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji:
2011-07
Wydawca:
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW
Słowa kluczowe:
medioznawstwo
sondażokracja
nauki o mediach
metodologia
analiza zawartości
analiza wizerunku
synthetic journalism
bandwagon effect
ISBN, ISSN:
16410920
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://depot.ceon.pl/handle/123456789/816  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
TOMASZ Gackowski

Bandwagon effect. Po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym Sondaże poparcia politycznego stanowią jeden z głównych punktów odniesienia nie tylko w okresie kampanii wyborczej. Opiniotwórcze media sięgają po wyniki badań opinii publicznej również w okresie międzywyborczym. Artykuł jest próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie,w jaki sposób i w jakim celu polskie dzienniki prestiżowe cytują na swoich łamach wyniki sondaży w okresie pozawyborczym. Z tej perspektywy pytania o zjawisko „sondażokracji” zyskują na znaczeniu, natomiast syndrom „owczego pędu” (ang. bandwagon effect) wcale niemusi udzielać się tylko wyborcom i tylko w kampanii wyborczej.Public opinion polls of candidates are one of the main points of reference for media, not only during the election campaign. Opinion-forming media look to public opinion poll results also during the inter-election period. The articles attempts to answer the question as to how and why do Polish prestigious dailies cite the results of opinion polls in the post-election period. From this perspective the phenomenon of „surveycracy” gains meaning, with the bandwagon effect affecting not only voters and not only during the election campaign.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies