Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Shall selective, above-cost price cutting in the newspaper market be qualified as anticompetitive exclusion? Case comment to the judgement of the Supreme Court of 19 August 2009 – Marquard Media Polska (Ref. No. III SK 5/09)

Tytuł:
Shall selective, above-cost price cutting in the newspaper market be qualified as anticompetitive exclusion? Case comment to the judgement of the Supreme Court of 19 August 2009 – Marquard Media Polska (Ref. No. III SK 5/09)
Autorzy:
Kohutek, Konrad
Współwytwórcy:
Polish-German Centre for Banking Law, Jagiellonian University
Andrzej Frycz-Modrzewski Cracow Academy
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Center for Antitrust and Regulatory Studies
Słowa kluczowe:
above-cost price cutting
polish supreme court case comment
newspaper market
anticompetitive exclusion
Język:
angielski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://depot.ceon.pl/handle/123456789/88  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Michał Mijal

The selective, limited to the territory of the Silesia province only, application by Marquard Media Polska of very low retail prices for its sports newspaper entitled ‘Przegląd Sportowy’ (1 złoty) was found as anticompetitive by the President of the Polish Office of Competition and Consumer Protection (hereafter, UOKiK) in a decision of 2 June 2006 (RKT-35/2006). Such conduct constituted in the opinion of UOKiK an abuse of a dominant position in the form of: the imposition of unfair prices, counteracting the creation of conditions necessary for the emergence or development of competition and market sharing (Article 8(2)(1) and (5) and (7) of the Act of 15 December 2000 on Competition and Consumer Protection; the same forms of abuses are listed under the current Act of 16 July 2007 on Competition and Consumer Protection. Marquard Media was ordered to refrain from the said practice and was fined a total of 1 972 600 złoty (approx. 500 000 euro).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies