Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New media in the social spaces. Strategies of influence

Tytuł:
New media in the social spaces. Strategies of influence
Autorzy:
Walotek-Ściańska, Katarzyna
Wąsiński, Arkadiusz
Szyszka, Michał
Smołucha, Danuta
Współwytwórcy:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Akademia WSB
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Uniwersytet Łódzki
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Verbum, Praha
Słowa kluczowe:
new media
social spaces
mass communication
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788087800102
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/8816  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Piotr Siuda

Presenting the readers with publication on the functioning of new media in contemporary social spaces it is worth to look back and refer to the famous these by Marshal McLuhan who contributed enormously to the development the modern discourse about media and communication. He gain his renown with foreseeing humankind entering the “information age” and the beginning of the “global village” era. Global as it would include almost all contemporary world. Village as humans dispose the communication means with unprecedented speed, capacity and availability. McLuhan was also the first one who pointed out that the modern media (means of communication) become a carrying and engaging message themselves, they affect greatly the character of information and styles of perception. Moreover, he notices, the character of the communication means has greater impact in the receiver than the message itself (Understanding media the extensions of man, New York : McGraw-Hill, 1964). The reference to on of the greatest mass communication theoreticians is important as, while it was formed on the basis of observation, mainly satellite television, McLuhan’s vision practically fulfills today due to the digital revolution in the 90’s and popularization of the Internet and new media. It is today that first “digital natives” enter into adulthood (Mac Prensky), that is the children of the new media era, a generation socialized not only by the social environment: peer groups, older adults, but also – to a large degree – by the digital media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies