Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of the forest landscape along selected motorvehicle routes

Tytuł:
Assessment of the forest landscape along selected motorvehicle routes
Autorzy:
Janeczko, Emilia
Moskalik, Tadeusz
Woźnicka, Małgorzata
Janeczko, Krzysztof
Współwytwórcy:
Warsaw University of Life Sciences – SGGW, Faculty of Forestry, Department of Forest Management Planning, Geomatics and Forest Economics
Warsaw University of Life Sciences – SGGW, Faculty of Forestry, Department of Forest Utilization
Data publikacji:
2016-03-31
Wydawca:
Instytut Badawczy Lesnictwa (Forest Research Institute), Komitet Nauk Lesnych PAN (The Committee on Forestry Sciences of the Polish Academy of Sciences)
Słowa kluczowe:
landscape planning
roadways
aesthetics landscape
social preferences
Język:
angielski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9442  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the results of research that aims to analyse and evaluate the attractiveness of the forest landscape in the vicinity of selected motor vehicle routes that differ in terms of technical parameters, such as motorways, regional roads and local (municipal) roads. The diversity of landscape units was used as the measure of landscape attractiveness. Landscape diversity analysis allows to establish the details related to specific parts of the road and the options for configuring the road environment. These options relate to the way the forest is managed and mainly involve aspects of infrastructure and cultivation. They include activities such as afforestation work and rebuilding the species composition of forest stands. According to the research, the lower the technical class of a road, the greater is the need to take action to adapt the structural-tree stand system to meet the safety requirements of road users.

Przemysław Szmit

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies