Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja jako czynnik rozwoju społeczeństwa informacyjnego (studium przypadku gminy)

Tytuł:
Edukacja jako czynnik rozwoju społeczeństwa informacyjnego (studium przypadku gminy)
Autorzy:
Gorzelany - Dziadkowiec, Magdalena
Współwytwórcy:
UEK w Krakowie
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski
Słowa kluczowe:
systemy komunikacyjno - informacyjne
nowoczesne technologie
społeczeństwo informacyjne
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18985084
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9913  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowe techniki informacyjne integrują świat w globalne sieci . Mający miejsce w ostatnich latach ogromny rozwój technik informacyjnych oraz zmienność otoczenia wymuszają na organizacjach, aby tworzyły systemy informacyjno – komunikacyjne. Celem tych systemów jest zapewnienie szybkiego przepływu informacji. Skuteczne systemy budowane są w oparciu o wykorzystanie nowoczesnych technologii i usprawniają cały proces zarządzania organizacjami. Infrastruktura ICT taka jak proste sieci komputerowe i dostęp do Internetu stają się artykułem codziennego użytku dla większości organizacji. Z wyżej wymienionych względów celem artykułu jest wskazanie znaczenia edukacji dotyczącej wykorzystania systemów ICT w dzisiejszej gospodarce, jak również wskazanie, w których obszarach należy podejmować działania na rzecz edukacji. W pracy zostanie również podjęta próba odpowiedzi na pytanie, czy w analizowanej gminie są realizowane cele kierunkowe strategii informatyzacji takie jak: kształcenie na potrzeby społeczeństwa informacyjnego, rozwój kadr na potrzeby edukacji informatycznej, rozwój usług informacyjnych dla szkół i budowa internetowego rynku zasobów edukacyjnych oraz telenauka. Badania przeprowadzono w gminie Zabierzów. Badania miały dać odpowiedź na pytanie czy w badanej gminie jest świadomość występowania IT, czy są tworzone systemy ICT, jak również czy realizowany jest cel kierunkowy strategii państwa dotyczący informatyzacji i tworzenia społeczeństwa informacyjnego. Do badań wykorzystano kwestionariusz oraz wywiad.

Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies