Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Translation Competitions in Educational Contexts: A Positive Psychology Perspective

Tytuł:
Translation Competitions in Educational Contexts: A Positive Psychology Perspective
Autorzy:
Szymczak, Piotr
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Springer
Słowa kluczowe:
education
Positive psychology
competitions
competitions in education
translator training
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
3319329545
9783319329543
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/10297  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Piotr Szymczak

A central experience in human interactions, competition has a long history in education. It has been valued for bringing out the best in learners and criticized for the harms it may inflict on unsuccessful and successful participants alike. This paper looks at data from two formal translation competitions held at the Institute of English Studies (University of Warsaw) to report on the reactions and motivations of the participants. The data is examined from the perspective of the PERMA model of wellbeing as proposed by Seligman (2011). Insights from positive psychology inform recommendations on how we can design better competitions in educational contexts by ensuring transparent assessment procedures, increased success rates, and proper guidance to participants through tips and feedback.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies