Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Buddyzm i tybetańskie cuda na rynku dóbr kultury

Tytuł:
Buddyzm i tybetańskie cuda na rynku dóbr kultury
Autorzy:
Zamorska, Magdalena
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski
Słowa kluczowe:
globalization
Buddhism
buddyzm
globalizacja
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18987265
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/1080  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Buddhism and Tibetan Miracles in the Cultural Commodities Market — Buddhism as one of the world religions has fulfilled a culture-forming role in Asia for centuries. In the twentieth century it reached the West. In a post-traditional era Buddhism has been entangled in a relation between the massive, global, standardized and the local, the particular. Its doctrine is now read in accordance with the cognitive standards of new followers. The tradition that has come to be the most intensively imbued in the West is the Tibetan Buddhism. In Tibet the most important holiday is Monlam regarded also as the Tibetan carnival. The celebration refers to the so-called Great Miracle — the time when Buddha defeated the heretics in a “miracle fight”. In my paper I observe the extent to which the western individual needs to reinterpret certain notions in order to consume exotic cultural meanings.

Magdalena Zamorska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies