Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktualność paradygmatu homo oeconomicus w naukach o zarządzaniu

Tytuł:
Aktualność paradygmatu homo oeconomicus w naukach o zarządzaniu
Autorzy:
Wąsikowska, Barbara
Wawrzyniak, Agata
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Presscom Wrocław
Słowa kluczowe:
zmiana paradygmatu homo oeconomicus
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/11254  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pierwszej połowie XX wieku miała miejsce tzw. druga rewolucja wiedzy o poznaniu. Rewolucja ta miała ścisły związek z rozwojem metod i technik neuroobrazowania mózgu. Celem prezentowanego artykułu jest przedstawienie wpływu jaki rewolucja poznawcza wywarła na nauki o zarządzaniu poprzez zaprezentowanie ewolucji paradygmatu homo oeconomicus (człowieka racjonalnego) do homo neuroeconomicus (człowieka, którego działanie jest zdeterminowane w dużej mierze przez emocje i emocjonalne doświadczenia). W drugiej części artykułu zaprezentowano badania, których celem było wykazanie słuszności uwzględnienia paradygmatu homo neuroeconomicus w badaniach marketingowych. Wnioski z przeprowadzonego badania wskazują na konieczność weryfikacji paradygmatu homo oeconomicus oraz modeli zarządzania zbudowanych w oparciu o ten paradygmat.

Barbara Wąsikowska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies