Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Internet

Tytuł:
ICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Internet
Autorzy:
Janowska, Anna Anetta
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wyższa Szkoła Zrządzania „Edukacja”
Słowa kluczowe:
freeconomy
business models
gift economy
free culture
cultural industries
cultural goods
Chris Anderson
ICT
internet
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
15095576
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/11349  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Warsaw School of Economics

The technological breakthrough has induced fundamental changes in cultural industries, especially those producing informational goods, e.g. book and press publishing, television and radio production, film production, music recording or video games programming. As a consequence, the internet has seen a flooding of cultural goods accessible for free to nearly every internet user as well as a flourishing of new business models, where cultural products are distributed for free. The aim of the paper is to examine the economic effectiveness of ‘free’ business models proposed by Chris Anderson, in relation to the cultural industries mentioned above, as well as their possible influence on the ‘traditional’ part of these sectors.

Anna Anetta Janowska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies