Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Communication in education and social inequalities

Tytuł:
Communication in education and social inequalities
Komunikacja w edukacji a nierówności społeczne
Autorzy:
Popławski,Łukasz
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile
Słowa kluczowe:
social inequalities
social and health problems
communicative competence
kryzys ekonomiczny
nierówności społeczne
economic crisis
problemy zdrowotne i społeczne
kompetencje komunikacyjne
kreowanie autorytetów
system oceniania
edukacja europejska
komunikacja w edukacji
creating authorities
European education
marking system
communication in education
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788362617715
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/11528  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł składa się z dwóch części: komunikacja w edukacji oraz nierówności społeczne. W części pierwszej omówione zostały wybrane aspekty komunikacji w edukacji, które mogą mieć wpływ na kształtowanie postaw egalitarnych bądź antyegalitarnych. Można w niej przeczytać m. in. o: kreowaniu autorytetów przecz placówki edukacyjne; manipulacji w szkole na przykładzie edukacji europejskiej; kompetencjach komunikacyjnych nauczycieli oraz uczniów z różnych środowisk społecznych; rozmieszczeniu ławek w klasie i jego wpływie na zachowania komunikacyjne oraz komunikacyjnym aspekcie systemu oceniania. Druga część to przede wszystkim analiza skutków nadmiernych nierówności i wykazanie, że są one niekorzystne nie tylko dla najuboższych, ale dla całego społeczeństwa. Zostało w niej wyjaśnione w jaki sposób nadmierne nierówności mogą przyczyniać się do kryzysów ekonomicznych, powodować wzrost problemów społecznych i zdrowotnych oraz stwarzać zagrożenie dla demokracji.

The following article is composed of two parts: communication in education and social inequalities. The first one demonstrates selected aspects of communication in education which may have an influence on shaping egalitarian as well as anti-egalitarian attitudes. This section of the article deals with the subsequent issues: creating authorities through educational institutions, manipulating at school on the basis of European education, the communicative competence of teachers and students from various social backgrounds, the seating arrangements in the classroom and its impact on communicative behaviour, and, finally, the communicative aspect of the marking system. Part two of the study is dedicated mainly to an analysis of exceeding inequalities and proving that they work against not only the poor but also society as a whole. Here, the article also explains how excessive inequality may cause economic crises, increase social and health problems, and threaten democracy.

Łukasz Popławski

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies