Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Blitzkrieg and (re) capitulation on the way to Fortress. Beyond the vision of radical attacks and reactive defenses in building of credible knowledge

Tytuł:
Blitzkrieg and (re) capitulation on the way to Fortress. Beyond the vision of radical attacks and reactive defenses in building of credible knowledge
Blitzkrieg i (re)kapitulacja w drodze do Twierdzy. Poza wizję radykalnych ataków i reaktywnych obron w budowaniu wiarygodnej wiedzy
Autorzy:
Pasikowski, Sławomir
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wolters Kluwer SA
Słowa kluczowe:
nauka
szkoły naukowe
metafora
model
science
metaphor
scientific schools
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788380928893
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/11803  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The military metaphor of school might also be useful in building understanding, or at least illustrating processes and phenomena that seemingly do not have much in common with the school and the associations it imposes with it. Social groups within a science discipline centered around specific issues, and more often around a master or precursor of an idea. The phenomenon can not be better understood than by using the term "school". Such schools in science function according to the rules and rhythms known to the observers of these schools, which are formally called for educational purposes.

Militarna metafora szkoły może być użyteczna także w budowaniu rozumienia, lub przynajmniej ilustrowania procesów i zjawisk, które pozornie ze szkołą i narzucającymi się skojarzeniami z nią nie mają już wiele wspólnego. Społeczne grupy w obrębie nauki skupione wokół określonych zagadnień, a częściej mistrza lub prekursora jakiejś idei nie tylko są możliwe, ale wręcz nie dają się lepiej ująć niż za pomocą pojęcia "szkoły". Tak rozumiane szkoły w nauce funkcjonują według zasad i rytmów znanych obserwatorom tych szkół, które formalnie powoływane są do realizacji celów edukacyjnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies