Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przejawy empatii a satysfakcja z bliskiego związku. Oddziaływania na podstawie społeczno-emocjonalnego uczenia się.

Tytuł:
Przejawy empatii a satysfakcja z bliskiego związku. Oddziaływania na podstawie społeczno-emocjonalnego uczenia się.
Autorzy:
Modzelewski, Piotr
Data publikacji:
2017-04-24
Wydawca:
Stowarzyszenie Naukowe Psychologia i Seksuologia LGBT
Słowa kluczowe:
społeczno-emocjonalne uczenie się
empathy
close relationships
społeczne uczenie się
empatia
social and emotional learning
altruism
social learning theory
altruizm
bliskie związki
Język:
polski
ISBN, ISSN:
24498130
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/12002  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi przegląd badań i informacji teoretycznych dotyczących pozytywnych efektów empatii dla bliskich relacji miłosnych (m.in. lepsza zdolność słuchania, troska o dobrostan), dostarcza informacji o behawioralnych komponentach empatii, których można się nauczyć, takich jak: specyficzna komunikacja niewerbalna, właściwe słuchanie, adekwatna percepcja i klimat komunikacyjny oraz współdzielenie uczuć i doświadczeń. Artykuł przedstawia propozycję psychoedukacyjną rozwijania empatii w związkach w oparciu o podejście nurtu społeczno-emocjonalnego uczenia się oraz społecznego uczenia się w psychologii.

The article reviews research and theoretical information on positive effects of empathy for close relationships (better listening skills, care for wellbeing of the other, etc.). The article also provides information on acquirable behavioral components of empathy: specific nonverbal communication, adequate listening skills, adequate empathic perception, communicational climate, and sharing experiences and feelings. The article suggests psychoeducational means to develop empathy in romantic relationships through social and emotional learning and social learning theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies