Tytuł pozycji:
Sposoby wyrażania cech I predyspozycji obiektów przyrody w tekstach przeznaczonych dla dzieci
Artykuł: Sposoby wyrażania cech i predyspozycji obiektów przyrody w tekstach przeznaczonych dla dzieci, opiera się na analizie i interpretacji materiału zaczerpniętego z czasopisma „Kumpel” (skierowanego do dzieci w wieku wczesnoszkolnym). Opisano takie kwestie, jak: 1) nazwy wymiarów stosowane w narracjach poświęconych przyrodzie ożywionej i nieożywionej, 2) wyrazy eksponujące lub dezawuujące cechy i predyspozycje ujęte liczbowo, 3) określenia natężenia cech. Przeprowadzona analiza predysponuje do następującego wniosku: eksponowanie przez redaktorów czasopisma rezultatów odbiegających pozytywnie od „neutralnego” poziomu projektuje oczekiwania odbiorców: nastawienie na poszukiwanie informacji sensacyjnych, niecodziennych, niemieszczących się w antropocentrycznej przestrzeni.