Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perswazyjna trawestacja znanych dzieł sztuki w reklamie. Przygotowanie uczniów do odbioru reklam

Tytuł:
Perswazyjna trawestacja znanych dzieł sztuki w reklamie. Przygotowanie uczniów do odbioru reklam
Autorzy:
Łuc, Izabela
Bortliczek, Małgorzata
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Olomouc
Słowa kluczowe:
dzieło sztuki
reklama
odbiór
trawestacja
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/12101  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy przygotowania uczniów szkoły podstawowej i gimnazjalnej oraz szkół ponadgimnazjalnych do odbioru współczesnych reklam. Są to reklamy bezpośrednio lub pośrednio posługujące się znanymi dziełami sztuki. Z jednej strony dzieło sztuki służy nobilitacji reklamowanego produktu, a z drugiej – jego modyfikacja jest prowokacją. Często ta prowokacja dotyczy wartości uniwersalnych oraz religijnych. W tekście jest mowa o reklamach lokujących produkty na tle dzieł malarskich (Mona Lisa) oraz rzeźbiarskich (Dawid Michała Anioła, Neptun z Fontanny di Trevi). Konkluzja artykułu brzmi: należy przygotowywać uczniów do odbioru zróżnicowanych tekstów kultury, w tym – do odbioru tekstów wzbudzających kontrowersje. Naszym zdaniem uczeń powinien poznawać skomplikowane relacje panujące między sztuką wysoką a kulturą masową.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies