Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych

Tytuł:
Neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych
Autorzy:
Ciechanowska, Dorota
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza "Humanitas"
Słowa kluczowe:
neurodidactics
adult learning
andragogy.
uczenie się dorosłych
neurodydaktyka
andragogika
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788361991601
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/12283  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The intention of the text is to draw attention to the fact of individual variation in learning processes. It concerns both age learners and associated learning efficiency and the environment in which there is learning and experience and habits of learning. Neurodidactics is strong interested in adjustment methods of educational work to the capabilities of the brain learners focuses mainly on children and youth. In an era of lifelong learning it is important to refer neurodidactics interest also to adult learning in all stages of adulthood. This seems all the more justified, since in the case of adults should be taken into account not only the specifics of the learning process but also the conditions of adult learning, which include intellectual abilities of an adult, her study habits assimilated in school encumbered traditional approach to teaching and digitization all walks of life and access to information, which affect the very nature of modern learning.

Intencją tekstu jest zwrócenie uwagi na fakt indywidualnego zróżnicowania procesów uczenia się. Dotyczy ono zarówno wieku uczących się i związanej z tym sprawności uczenia się, jak i środowiska, w którym zachodzi uczenie się oraz doświadczeń i nawyków uczenia się. Duże zainteresowanie neurodydaktyki dostosowaniem metod pracy edukacyjnej do możliwości mózgu uczących się skupia się głównie na dzieciach i młodzieży. W czasach całożyciowego uczenia się istotnym jest odniesienie zainteresowań neurodydaktyki także do uczenia się osób dorosłych we wszystkich etapach dorosłości. Wydaje się to tym bardziej zasadne, gdyż w wypadku dorosłych należy brać pod uwagę nie tylko specyfikę procesu uczenia się ale także uwarunkowania uczenia się dorosłych, do których należy sprawność intelektualna osoby dorosłej, jej nawyki uczenia się przyswojone w szkole obciążonej tradycyjnych podejściem do nauczania oraz cyfryzację wszystkich sfer życia i dostępu do informacji, które bardzo wpływają na charakter współczesnego uczenia się.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies