Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perspectives of the Avatar: Sketching the Existential Aesthetics of Digital Games

Tytuł:
Perspectives of the Avatar: Sketching the Existential Aesthetics of Digital Games
Autorzy:
Kania, Marta Matylda
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Słowa kluczowe:
existentialism
philosophy of computer games
filozofia
awatar
avatar
game studies
estetyka
aesthetics
egzystencjalizm
groznawstwo
philosophy
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788365408235
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/13187  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main ambition of “Perspectives of the Avatar” is to sketch the existential aesthetics that explore the situatedness of the individual towards a single player digital game with avatar. The book focuses on games falling within the category of independent or art games, and builds upon an assumption drawn from existentialism; where the individual facing the world is the central philosophical concern. In this theoretical horizon, a situation can become meaningful only from the point of view of the particular being.

Szkic egzystencjalnej estetyki gier cyfrowych, który zawarłam w książce "Perspectives of the Avatar", powstał z potrzeby zgłębienia zagadnienia usytuowania jednostki – autora i gracza – względem jednoosobowej gry cyfrowej z awatarem. Skupiając się na analizie tytułów autorskich, niezależnych i artystycznych, koncentruję się na tym, jak różnie jawią się gry w zależności od perspektywy, z jakiej są postrzegane. Prezentowany sposób interpretacji opiera się na założeniu zaczerpniętym z filozofii egzystencjalnej; mianowicie, że to indywidualna ludzka egzystencja jest centralnym problemem filozoficznym. W takim horyzoncie teoretycznym, splot wydarzeń towarzyszący powstawaniu gry komputerowej czy graniu w nią, staje się znaczący jedynie z perspektywy konkretnej sytuacji.

Narodowe Centrum Nauki

The monograph was funded by the research grant awarded by the Polish National Science Centre, decision number DEC-2013/09/D/HS1/00424.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies