Tytuł pozycji:
Perspectives of the Avatar: Sketching the Existential Aesthetics of Digital Games
The main ambition of “Perspectives of the Avatar” is to sketch the existential aesthetics that explore the situatedness of the individual towards a single player digital game with avatar. The book focuses on games falling within the category of independent or art games, and builds upon an assumption drawn from existentialism; where the individual facing the world is the central philosophical concern. In this theoretical horizon, a situation can become meaningful only from the point of view of the particular being.
Szkic egzystencjalnej estetyki gier cyfrowych, który zawarłam w książce "Perspectives of the Avatar", powstał z potrzeby zgłębienia zagadnienia usytuowania jednostki – autora i gracza – względem jednoosobowej gry cyfrowej z awatarem. Skupiając się na analizie tytułów autorskich, niezależnych i artystycznych, koncentruję się na tym, jak różnie jawią się gry w zależności od perspektywy, z jakiej są postrzegane. Prezentowany sposób interpretacji opiera się na założeniu zaczerpniętym z filozofii egzystencjalnej; mianowicie, że to indywidualna ludzka egzystencja jest centralnym problemem filozoficznym. W takim horyzoncie teoretycznym, splot wydarzeń towarzyszący powstawaniu gry komputerowej czy graniu w nią, staje się znaczący jedynie z perspektywy konkretnej sytuacji.
Narodowe Centrum Nauki
The monograph was funded by the research grant awarded by the Polish National Science Centre, decision number DEC-2013/09/D/HS1/00424.