Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

E-learning in Medical Education – Implementation

Tytuł:
E-learning in Medical Education – Implementation
Autorzy:
Kołodziejczak, Barbara
Leszczyński, Piotr
Ren-Kurc, Anna
Kowalewski, Wojciech
Roszak, Magdalena
Bręborowicz, Andrzej
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Studio NOA for University of Silesia in Katowice
Słowa kluczowe:
pathophysiology
distance education
medical education
e-learning
implementation
educational materials
blended learning
multimedia
acdemic education
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9788360071861
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/13254  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to analyse the implementation of e-learning in medical education, exemplified by classes in basic medical sciences, and to present the results of their evaluation provided by medicine students (n=478) during the academic year 2014/2015 (group 1) and 2015/2016 (group 2). During the two years of teaching the subject of pathophysiology, they used an open-source elearning portal as well as e-courses, being identical in terms of contents, communication and organisation. The only differences concerned the format and structure of audiovisual materials introduced after the classes were assessed by group 1. The evaluation given by the students of the two groups was analysed in terms of suitability of the educational materials, work using the e-learning portal and the general way of conducting the classes. The results indicate that the proposed implementation of blended learning (b-learning) in teaching future physicians appeared to be a success and is worth continuing, which is also expected by students themselves. In the authors' opinion, the presented results and the process of e-learning will encourage other educational units to undertakesimilar innovative projects for education methods used at medical science or health science courses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies