Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uczelnie w medialnym kryzysie – dychotomiczny obraz naukowca i uczelni wyższej w mediach

Tytuł:
Uczelnie w medialnym kryzysie – dychotomiczny obraz naukowca i uczelni wyższej w mediach
Autorzy:
Czechowska-Derkacz, Beata
Łosiewicz, Małgorzata
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
crisis communication
techniki manipulacyjne
dychotomia
image university
dualizm
image of the scientist
duality
wizerunek uczelni wyższej
kryzys komunikacyjny
manipulative techniques
dichotomy
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20848064
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/13381  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays, one of the displays of manipulation in media is the creation of images of people and institutions. Academics and science remain hardly recognized there. It is worth to give attention to them due to the fact that in recent years, the interest of media in scientists significantly increased. According to a research undertaken by Press Service: Naukowiec. Analiza medialności. in 2013 an increase by 141 percent has been noted in comparison to 2009. In general, media focus mainly on the news-based presentation of phenomena and problems what causes that the image of scientists and academic institutions is described by extreme, dualistic strategies and appealing topics. This article is an attempt to show ways of presenting scientists and academic institutions in the media through crisis situations including the point of view of the co-producer of the transmission – the PR specialist/ academic press spokesman.

Jednym z przejawów manipulacji w mediach jest dziś sposób kreowania w nich wizerunków osób i instytucji. Naukowcy i nauka w medialnym odbiciu pozostają obszarem słabo rozpoznanym. A warto się nim zająć, gdyż zainteresowanie mediów naukowcami w ostatnich latach wzrosło. Według badania Press Service, Naukowiec. Analiza medialności, odnotowano wzrost liczby informacji o 141 procent w 2013 roku względem roku 2009. Skupienie uwagi mediów na newsowym sposobie prezentowania zjawisk i problemów sprawia jednak, że wizerunek naukowców i uczelni wyższych podlega opisowi poprzez skrajne, dualistyczne strategie i atrakcyjne tematy. Artykuł jest próbą pokazania sposobów prezentacji naukowców i instytucji nauki w mediach poprzez sytuacje kryzysowe, z uwzględnieniem punktu widzenia współtwórcy przekazu – specjalisty PR/rzecznika prasowego uczelni wyższej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies