Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Roadmap of Collaboration Skills from Programmed Teaching to E-learning

Tytuł:
The Roadmap of Collaboration Skills from Programmed Teaching to E-learning
Autorzy:
Makhachashvili, Rusudan
Smyrnova-Trybulska, Eugenia
Morze, Nataliia
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Słowa kluczowe:
collaboration
e-learning
constructivism
personally-oriented approach
programmed teaching
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
25436155 (Online)
24512583 (print edition)
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/14280  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the comparative analysis of the basic principles of programmed teaching, and constructivism for their subsequent use in creating open learning didactics in view of the collaborative approach and collaboration-oriented activities. What is investigated is the fact that the same idea forms the basis of the two paradigms (constructivism and personal learning): the humanistic character of education, taking individual characteristics into account, the activitybased approach, and the collaborative activity of a student. The assumptions about increasing the efficiency of the educational process, based on the ideas of integrative unity of these concepts, are justified. Further development of the personally-oriented approach in terms of such interconnected approaches as e-learning, connectionism, and combined learning is discovered. Simultaneously, programmed teaching – also experiencing its renaissance – can be used effectively and purposefully in educational collaboration in connection with other paradigms.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies