Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Utowarowienie treści publikowanych w internecie. Społeczne aspekty problemu

Tytuł:
Utowarowienie treści publikowanych w internecie. Społeczne aspekty problemu
Autorzy:
Iwasiński, Łukasz
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
Słowa kluczowe:
robo-journalism
fake news
farmy treści
postprawda
clickbait
utowarowienie treści
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788365741073
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/15116  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Treści publikowane w serwisach internetowych są zdigitaizowane, a tym samym policzalne i bez problemu poddają się monitorowaniu. Dzięki temu łatwo je ekonomicznie optymalizować, innymi słowy – efektywnie utowarowiać. Zarazem w dobie powszechności mobilnych, sprzęgniętych z Internetem technologii informacyjnych i komunikacyjnych, dostęp do najróżniejszych treści staje się coraz łatwiejszy, a więc ulega rynkowej dewaluacji i coraz trudniej zarabiać na ich bezpośredniej sprzedaży. Głównym źródłem zysku wydawców stają się reklamy. Rynek musi szukać coraz skuteczniejszych sposobów ich przyciągania. W artykule omówiono wybrane techniki i narzędzia wspierające utowarowienie treści internetowych (m.in. clickbait, automatyzacja i algorytmizacja zrządzania treścią) oraz wskazano możliwe społeczne konsekwencje ich stosowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies