Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Short- and Long-Term Effects of Innovations on Enterprise Market Value: A Case of the Tourism Industry.

Tytuł:
Short- and Long-Term Effects of Innovations on Enterprise Market Value: A Case of the Tourism Industry.
Autorzy:
Szutowski, Dawid
Bednarska, Marlena A.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis Univeristy
Słowa kluczowe:
innovation
event study
tourism enterprise
calendar time portfolio
market value
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
22997326
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/15359  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Innovations seem crucial for contemporary enterprises willing to achieve the objective of increasing firm’s value. The aim of this paper is to examine, both conceptually and empirically, the relationship between innovations and tourism enterprises’ market value. Tourism sector was taken into consideration in order to fulfill the existing research gap. This focused paper was based on relevant market data. Event study and calendar time portfolio approaches were chosen to test investors’ responses to innovation announcements. Six tourism companies listed on the Main Market of Warsaw Stock Exchange were examined within the six years research period and 34 innovation announcements were identified. Polish Press Agency database and Warsaw Stock Exchange databases were used to collect data. Results indicate that innovations affected positively investors’ valuation of tourism enterprises. The average event day market value change equaled 0.63% and differed considerably from the one-year one of 3.02% meaning that investors adjust their initial reaction over time. Initially investors reacted mostly to marketing, distributional and external relations innovations while within one-year period they attributed the most value to marketing and external relations ones.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies