Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena rządowego projektu ustawy o dokumentach publicznych (druk sejmowy nr 2153)

Tytuł:
Ocena rządowego projektu ustawy o dokumentach publicznych (druk sejmowy nr 2153)
Autorzy:
Bachmat, Paweł
Jaśkowski, Marek
Data publikacji:
2018-06
Słowa kluczowe:
directive 2014/24
C‑187/16
dyrektywa 2014/24
zamówienia publiczne
bezpieczeństwo państwa
public procurement
essential security interests
Język:
polski
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/15694  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ocena rządowego projektu ustawy o dokumentach publicznych (druk sejmowy nr 2153): W aspekcie zgodności z prawem UE wskazano, że w zakresie, w jakim projekt ma na celu wyłączenie niektórych kategorii druków i dokumentów z zakresu regulacji dyrektywy 2014/24, może zostać uznany za niezgodny z tą dyrektywą. Zalecono wstrzymanie prac nad projektem ustawy do czasu wydania przez Trybunał Sprawiedliwości orzeczenia w sprawie C-187/16. Ponadto w aspekcie zgodności z zasadami postępowania karnego uznano, że korzyść wynikająca z proponowanego rozwiązania normatywnego art. 40 ust. 3 to pragmatyczne powiązanie dostępu do dowodów z zasadami ekonomii procesowej. Projekt zakłada, że gwarancja dostępu do dowodu rzeczowego jest warunkowana celami prowadzonego postępowania karnego i nie może ich przesłaniać, tzn utrudniać postępowania karnego ani wpływać na zmniejszenie wartości dowodu dla prowadzonego postępowania.

Evaluation of the government bill on public documents (Sejm’s paper no. 2153): In the aspect of compatibility with the UE law it has been pointed out that to the extent the project aims to exclude certain categories of prints and documents from the scope of regulation of Directive 2014/24, it may be considered incompatible with this directive. It was recommended to suspend work on the bill until the CJEU delivers its judgment concerning case C‑187/16. Furthermore in the aspect of compatibility with the rules of criminal procedure it was considered that the advantage of the proposed normative solution of Article 40 para. 3 is the pragmatic linking of access to evidence with the principles of procedural economy, i.e. the guarantee of access to material evidence is conditioned by the objectives of the criminal proceedings.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies