Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konstruktywizm jako źródło inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli

Tytuł:
Konstruktywizm jako źródło inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli
Autorzy:
Atroszko, Bartosz
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Magnanimitas
Słowa kluczowe:
edukacja nauczycieli
obiektywizm
konstruktywizm
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788087952269
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/15742  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest wyjaśnienie dlaczego konstruktywizm może być i faktycznie jest źródłem inspiracji dla rozwoju współczesnej edukacji nauczycieli. Z konstruktywizmem wiążą się określone implikacje o charakterze etycznym, społecznym i praktycznym, które są postrzegane jako potencjalnie wzbogacające edukację. Przyjmuje się, że konstruktywizm w znacznie większym stopniu niż dominujący dotychczas w polskiej edukacji paradygmat obiektywistyczny akcentuje aktywność osób uczących się w trakcie nauki, sprzyja twórczości, akcentuje związek pomiędzy językiem i myśleniem, sprzyja większej tolerancji w interakcjach międzyludzkich, sprzyja bardziej swobodnej komunikacji na lekcji oraz pozwala dostrzec znaczenie wiedzy potocznej uczniów i nauczycieli w kontekście edukacyjnym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies