Tytuł pozycji:
Szanse i wyzwania dla edukacji dla bezpieczeństwa
Współcześnie jesteśmy świadkami głębokiej i wielowymiarowej transformacji cyfrowej usług, produktów i modeli biznesowych, która w efekcie daje nową jakość życia, ale także potęguje istniejące lub tworząc nowe zagrożenia. Zmieniają się przez to zadania i możliwości edukacji dla bezpieczeństwa. Może ona korzystać ze sprawdzonych już koncepcji, jakie oferuje przemysł: poziomą i pionową integrację procesów i nowoczesne metody gromadzenia i analizy danych, by dostarczać spersonalizowane produkty szkoleniowe (spójne i interdyscyplinarne programy i kursy) decydujące o skuteczności kształcenia(szkolenia). Celem artykułu jest analiza zastosowania nowych rozwiązań w edukacji dla bezpieczeństwa z uwzględnieniem wyzwań, jakie niesie ze sobą współczesne środowisko bezpieczeństwa a także ograniczeń biologicznych czy prawnych. Autorka nakreśliła potrzebę projektowania interdyscyplinarnych programów prewencyjnych czy szkoleniowych i omówiła przykładowe metody kształcenia (szkolenia) gwarantujące efektywność, czyli profesjonalnie wykszatłcone kadry/ wyszkolonych cywilów potrafiących reagować na zaistniałe zagrożenia używając odpowiednich do tego celu sił i środków.